Stranger Than Fiction

Rzadko mi się zdarza obejrzeć coś ponownie, ale jak już się zdarza to zawsze coś nowego wyniosę po ponownym obejrzeniu, zrozumiem nieco więcej z filmu. Nie sądziłam, że to nastąpi także w przypadku Przypadku Harolda Cricka. Nie pamiętałam, jaki był piękny. I mgliście i fałszywie wydawało mi się, że pisarka zmaga się z depresją, dlatego wyobraża sobie możliwości śmierci… To się zdziwiłam! I dziwiłam się przez dwa dni, bo film oglądałam fragmentami, czyli jak pasuje, a nie jak trzeba 🙂 (uśmiecham się z odwołania do nowego działu Kochaj Siebie). Mój zachwyt to najważniejszy dla mnie powód, dla którego polecam ten film, a poza tym, co możemy w nim znaleźć?

Przechwytywanie.PNG

Wątek miłosny, och, jaki nieracjonalny, jaki piękny, jaki głęboki i prawdziwy. Szczery z obu stron, niewiarygodny, przyjemny do śledzenia – dla mnie wzór.

Wątek fantastyczny, który następnie może wyczulać na subtelne przypadki możliwe do zaistnienia w życiu, przywraca wiarę transformacji własnego życia z tragedii w komedię.

Czarny charakter, w tej rolu Dustin Hoffman. Nie mogę zrozumieć jego stanowiska – parafrazując go: to jest jej najlepsza książka, arcydzieło – przypominamy, że ona zawsze zabija – on musi zatem zginąć, w imię jej książki. Skostniałość myślenia, nie pomijając wysławiania Sztuki ponad cudze życie! Arcydzieło? Jakie to arcydzieło, przy powieleniu schematu? Arcydziełu (a arcydziełem jest także stworzenie, tutaj człowiek) pozwólmy żyć dalej, jako autor wyrwijmy się z łatki „zawsze zabija” i dajmy bohaterowi nowe życie, niech się wywinie od poprzednio nieuchronnej śmierci…! – Mój lekki zawód nad postacią oraz rozgoryczenie przybrało wyraz słowny.

Fantastyczną narrację i odpowiednio jej brak, w dodatku precyzyjnie i pięknie pokazując prawdopodobnie przypadkowe sytuacje, nadając im cech szczególnych. (- Masło maślane?)

Przechwytywanie

Pisarkę przechodzącą przez blokadę artystyczną, wraz z jej świadomymi  działaniami mającemu ją przywrócić. Bardzo podobał mi się dobór aktorki do tej roli.

Inność. Dobrą inność. Inność, która zapada w serce i lekko je podnosi.

Zachęciłam? Oglądałeś może? Jak wrażenia? 🙂

Skomentuj

